O WARSZTATACH

CEL WARSZTATÓW WIZUALIZACJI

Zdobycie wiedzy

Bezpłatne warsztaty wizualizacji to świetna okazja na pozyskanie podstawowych informacji potrzebnych do tworzenia profesjonalnych projektów 3D przy wykorzystaniu takich programów, jak SketchUp czy V-Ray. Zapoznasz się z najważniejszymi funkcjami poszczególnych narzędzi oraz ich możliwościami projektowymi. Zostaną Tobie również zaprezentowane gotowe projekty, które mogą posłużyć jako źródło inspiracji.

Wykorzystanie umiejętności

Dzięki wielu prostym poradom otrzymasz pakiet wskazówek objaśniających poruszanie się po programach SketchUp oraz V-Ray, co pomoże w pełni wykorzystać ich potencjał do tworzenia wysokiej jakości wizualizacji. W trakcie warsztatów uzyskasz cenną wiedzę, którą będziesz mógł wykorzystać do wsparcia swojej kreatywności, a tworząc własne materiały, możesz zainspirować pozostałych uczestników warsztatów.

Podniesienie kwalifikacji zawodowych

Jeśli jesteś zainteresowany pracą w branży projektowej, udział w bezpłatnych warsztatach wizualizacji pomoże Tobie zapoznać się z najważniejszymi i najpopularniejszymi dostępnymi programami projektowymi. Znajomość programów SketchUp i V-Ray zaowocuje podniesieniem Twoich kompetencji i zwiększy Twoją konkurencyjność na rynku pracy.

PROGRAM WARSZTATÓW

DZIEŃ 1 (SKETCHUP & V-RAY)

1. Podstawy pracy programu SketchUp

  • Omówienie środowiska pracy programu SketchUp
  • Konfiguracja programu

2. Poruszanie się w programie SketchUp

  • Sposoby poruszania się w przestrzeni 3D
  • Metody i rodzaje zaznaczania obiektów

3. Modelowanie w programie SketchUp

  • Tworzenie trójwymiarowych elementów za pomocą podstawowych narzędzi
  • Pojęcie grupy i komponentu
  • Edycja gotowych obiektów

4. Ustawienia kamery w programie SketchUp

  • Tworzenie scen
  • Ustawienia pola widoku
  • Aktualizacja scen

5. Tekstury w programie SketchUp i V-Ray

  • Nakładanie tekstur na płaszczyzny

6. Podstawy pracy programu V-Ray

  • Zapoznanie się z głównymi funkcjami programu V-Ray

7. Metody oświetlenia modelu cz. 1

  • Ustawienia światła naturalnego

DZIEŃ 2 (V-RAY)

8. Metody oświetlenia modelu cz. 2

  • Omówienie świateł sztucznych dostępnych w programie V-Ray
  • Ustawienia światła sztucznego
  • Wykorzystanie sztucznego światła przy oświetlaniu modelu

9. Ustawienia materiałów

  • Wykorzystanie gotowych materiałów programu V-Ray
  • Tworzenie własnych materiałów
  • Odbicia w materiałach
  • Rozproszenie światła w materiałach przezroczystych
  • Warstwa Emissive
  • Zniekształcenia materiałów

10. Ustawienia silnika renderującego

  • Omówienie gotowych ustawień programu V-Ray
  • Odpowiedni dobór gotowych ustawień programu V-Ray do sceny
  • Modyfikacja ustawień programu V-Ray
  • Rendering testowy i finalny

NASI TRENERZY

DAWID MĄKINIA

Z wykształcenia architekt, z zamiłowania SketchUpowiec. Autor wielu tutoriali w formie video, jak i tekstowej, współautor podręczników dla programów SketchUp oraz V-Ray. Ukończył wydział architektury Politechniki Wrocławskiej oraz Nowotarską PPWSZ gdzie, w krótkim czasie, SketchUp oraz V-Ray stały się jego podstawowymi narzędziami projektowymi. Ich znajomość pozwoliła zdobyć oficjalny certyfikat trenera V-Ray dla SketchUp. Swoją wiedzę od kliku lat przekazuje uczestnikom licznie organizowanych szkoleń i warsztatów. Często udziela się na internetowych forach poświęconych tematom programów SketchUp i V-Ray, gdzie służy radą w rozwiązywaniu problemów technicznych. Prywatnie uzależniony od prędkości miłośnik snowboardu, dla którego śnieg i góry to prawdziwy żywioł.

TOMASZ WARZECHA

Zaczynał jako pasjonat modelując skateparki, pierwszą pracę podjął w firmie dla której projektował tego typu obiekty, a modele 3d powstawały oczywiście w SketchUp'ie. Od samego początku prezentacja projektu była dla niego czymś więcej i w krótkim czasie przerodziła się w pasję do tworzenia wizualizacji. Pierwszym zastosowanym zestawem narzędzi był Sketchup i V-ray dla Sketchup. Tak rozpoczęła się przygoda z trójwymiarową grafiką. W roku 2011 przeprowadził pierwsze szkolenie, które zakończone sukcesem, pociągnęło za sobą następne. W międzyczasie współtworzył różnego rodzaju materiały dydaktyczne, jest również autorem popularnej serii tutoriali poświęconych pracy w/w programach.

WYMAGANIA DLA UCZESTNIKÓW

Umiejętności

  • Podstawowa znajomość obsługi komputera
  • Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows lub Mac
  • Mile widzialna kreatywność i zainteresowanie tematyką projektowania

Sprzęt i oprogramowanie

  • Przenośny komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym::
    - Windows 10, Windows 8+ and Windows 7+
    - Mac OS X 10.12+ (Sierra), 10.11+ (El Capitan) and 10.10+ (Yosemite)
  • Myszka z trzema przyciskami,
  • Karta graficzna w pełni kompatybilna z Open GL w wersji 3.0 lub nowszej,
  • Procesor 2.1+ GHz Intel™ lub szybszy.

Pamiątkowa 2/23
61 - 512 Poznań*
+48 880 50 55 50
biuro@progrupa.com